Calenzano patlaması, kurban bir mektupta anormallikler bildirmişti

Tepekoylu19

Global Mod
Global Mod
Savcılık tarafından emredilen ilk teknik bulgulara göre, Calenzano'daki (Floransa) Eni yakıt deposunda herhangi bir patlayıcıya rastlanmadı. Patlamanın sabotaj nedeniyle olabileceği ihtimali üzerinde duruluyor. Tanker yükleme barınaklarında meydana gelen patlamanın nedenlerinin belirlenmesi için gerekli teknik incelemelerin yapılabilmesi amacıyla Eni deposunun tamamına el konuldu. Araştırma kaynaklarından edinilen bilgiye göre Eni, kirletici olma potansiyeli taşıyan suyun doğru bir şekilde bertaraf edilmesi için müdahale etmek isteyebilirdi ancak teknik soruşturmalar sonuçlanana kadar tüm yakıt tedarik, depolama ve dağıtım faaliyetlerinin “durdurulması gerekiyor”.

Patlamanın nedenleri araştırılıyor


Patlamanın nedenlerine ilişkin ilk yeniden yapılandırmaya göre, bakım işlerinin harici bir şirkete devredildiği yükleme şelterinin ön kısmında “öngörülen sıkı prosedürlere açıkça uyulmaması nedeniyle” bir yakıt sızıntısı meydana geldi. devam ediyor.


Bu kötü davranışın sonuçları – soruşturmaları yürüten Prato Savcılığı'nın hipotezi budur – “sahada çalışan personel tarafından bilinmesi veya değerlendirilmesi kaçınılmazdı. Bir benzin hattının bakımının yapılması durumu Savcı Luca Tescaroli'nin Eni ofislerinden ve bakım çalışmalarını yürüten şirketten belgelerin alınmasını emrettiği bir belgede belirtildiği gibi, kaydedilen ilerleme, felaket olayıyla bağlantılı davranışların olduğu hipotezini doğruluyor”.


Orada Kasten öldürme, ağır yaralama, binaların kasten yıkılması veya diğer afetler ile iş kazalarına karşı tedbirlerin kötü niyetle kaldırılması suçlarını soruşturan SavcılıkEl konulan depodaki bu incelemelerin yürütülmesi görevini, geçmişte Capaci katliamına ilişkin soruşturmada uzman olarak çalışmış olan ve Tescaroli'nin daha önce işbirliği yaptığı iki patlayıcı uzmanı Roberto Vassale ve Renzo Cabrino'ya emanet etti. Caltanissetta'da savcı olduğu dönemde.

Kurbanlardan birinin yazdığı mektup



Soruşturma ayrıca kurbanlardan biri olan Vincenzo Martinelli'nin yaklaşık iki ay önce yazdığı bir mektubu da içerebilir. 51 yaşındaki nakliyeci, Calenzano'daki Eni deposunun 6 numaralı yükleme sığınağında anormallikler bildirdipatlamanın meydana geleceği yer. Mektup, Martinelli'nin de çalışanı olduğu karayolu taşımacılığı şirketi BT Trasporti'ye hitaben yazılmış ve BT'nin yakıt yüklemesindeki başarısızlığın ardından 51 yaşındaki kişiye karşı açtığı disiplin soruşturmasına itiraz etmek için yazılmıştı.

“1 Ekim günü saat 10.30'da – diye yazıyordu Martinelli – yaklaşık 5 saat 30 dakika süren 4 boşaltmadan oluşan bir yolculuk için deponun 6. şeridindeki ikinci yolculuğu yüklemeye hazırlanıyordum. Yükleme sırasında benzin kolu açıktı. Ürünü dağıtmıyorum, bu yüzden sorunu çözmek için kontrol odalarına gittim. Kontrol memuru şeridin aslında benzin dağıtmadığını doğruladı, birkaç denemeden sonra yükü askıya almama karar verdiler. tüm cihazların fişini çekmem gerekiyor.” Anormallikler, patlamadan birkaç dakika önce, 9 Aralık Pazartesi günü saat 10.21'de barınaklarda sıraya giren, kendini kurtarmayı başaran ve ifadeleri soruşturmacılar tarafından zaten toplanmış olan başka bir kamyon şoförü tarafından bildirildi.

Belediye Başkanı: “Tesis, geride bıraktığımız bir sezonun sonucudur”



Calenzano Belediyesi, mağdurların aileleri lehine bir dayanışma cari hesabını etkinleştirdi. Belediye saymanı Unicredit spa'daki hesabın IBAN'ı IT43Y0200838103000107278108'dir.

Belediye Başkanı Giuseppe Carovani, Floransa Büyükşehir Belediyesi Konseyi ile bağlantılı olarak şöyle konuştu: “Küçük bir jestle sarılmak bile, kurbanların yakınlığını ve anısını ifade etmek için topluluğa ses verir. İtfaiyecilere, polise ve yardım edenlere teşekkür ediyorum.” Olanların daha da dramatik sonuçlarından kaçınmakla görevliydik.”

Adli soruşturmalar patlamanın spesifik nedenlerini ortaya çıkaracak. Carovani için “Trajedi önlenebilir miydi diye merak ediyoruz. Tankerlerin yükleme ve boşaltmasında maalesef aynı sistem ve teknolojiler yıllardır kullanılmaya devam ediyor. Bu konuda çok az ilerleme kaydedilmesi olumlu bir yansıma unsuru. güvenli teknolojiler “, Piana, Floransa ve Prato'ya hizmet veren sanayi bölgesinin durumunu dikkate alıyor. Eni fabrikası açıldığında demiryolu yakınlarda olmasına rağmen kırsal kesimdeydi. Carovani, “Bu sistem mevcut bağlamla ve doygunluk seviyesine ulaşan Ova ile uyumlu mu?” diye sordu.

Hidrojeolojik açıdan çok hassas bir alanda “radikal planlama tercihlerine” ihtiyacımız var. Eni'nin bağlamla uyumluluk üzerinde düşünmesi gerekiyor. Bu durumu iyileştirebilecek müdahaleler için bir tartışma ve tartışma masası açılmasını talep ettik. Şok dalgası evleri, fabrikaları vurarak dehşet yarattı. Bundan bir ders çıkarmalıyız: Bu tesis, geride bıraktığımız bir sezonun, fosil yakıtlara bağlı hareketliliğin bir sonucu. Enerji geçişini sorgulamaya direnmeyi zararlı buluyorum. istediğimiz kalkınma modeli hakkında kendimizi izlemek”.


Dün Calenzano'daydı şehir ve bölgesel yas günü ve sendika gösterisi işyerlerinde daha fazla güvenlik talep ediyor.




Ayrıca okuyun
 
Üst