Esselunga reklamı, sosyal medyada 2,5 milyondan fazla etkileşim: bir olgunun analizi

Tepekoylu19

Global Mod
Global Mod
Siyasi tartışmalar ve sosyal medyada yayınlanan binlerce mem, Esselunga reklamının ana mesajını gölgeledi. Bu, yalnızca Adnkronos’a özel olarak, konuyla ilgili dakikada 850’den fazla etkileşimin kaydedildiği son 48 saatteki çevrimiçi konuşmaları analiz eden SocialData’nın araştırmasından ortaya çıkan sonuçtur. Genel olarak tema, 136 bin bahsedilme (herkese açık sayfalarda arama anahtar kelimesinden bahseden gönderiler) ve 2,5 milyon etkileşim (tepkiler, yorumlar ve paylaşımlar) oluşturdu. Facebook (%64) ve Twitter (%20) konuşmaların gerçekleştiği sosyal kanallardı; aynı zamanda Forumlarda (%3,6), özellikle ebeveynler ve ailelerle ilgili olanlar analiz edildi ve konuşmalarda güçlü bir bölünme yaşandı.

Ticari bölünmeler


Reklamla ilgili konuşmalar oldukça kutuplaşmış durumda. Duygular ağırlıklı olarak olumlu (%55), ancak modern ailenin bazı yönlerini fotoğraflama girişimini takdir edenler ile bunun yerine ayrılık deneyiminin önemsizleştirilmesinden şikayet edenler arasında açık bir ayrım var. SocialData, olumsuz duyarlılığın %40 olduğunu belirtiyor. Gönderilere yapılan yorumlarda kullanıcılar kimliklerini ve duygularını (%73) ifade ederken, aynı zamanda mesajın belirsizliğinden (%42) ve siyasetin müdahalesinden (%49) rahatsızlık duyduklarını ifade ediyor.

Bu konuda konuşanların kimliği


Tartışmalara en çok katılan sosyal kullanıcı grubu, 35 ila 55 yaş arasındaki kişilerdi; çoğunlukla erkekler (%69) ve kadın kullanıcı grubu (%31) vardı. Memlerin rolü de çok önemli çünkü kullanıcıların haberlerle etkileşime girerken kullandıkları toplam tepkiyi etkilediler: Tüm gönderilere verilen toplam tepkilerin %13,8’i komikti.

“İtalyanlar hiziplere bölünmeyi seviyor”


SocialData ortağı Luca Ferlaino, “İtalyanlar her zamanki gibi kendilerini hiziplere bölmeyi seviyor. Bu vakadaki verilerin analizi, önemli sosyal sonuçları olan hassas bir konuda ülkemizde mevcut olan derin çatlağı temsil etmemize ve vurgulamamıza olanak tanıyor” diyor. , araştırma hakkında yorum yapıyor. “Son saatlerde yaşanan tartışmalar aslında reklamın ana mesajını, yani tüketicilerin sayı değil, geçmişi ve deneyimi olan insanlar olduğu mesajını kararttı ve daha ideolojik ve daha az maddi bir alana yöneldi. Fikirlerdeki kutuplaşmanın paradoksal olarak sivil ve siyasi katılımı teşvik edici bir rol oynayabildiği ve insanları kamusal tartışmalara aktif olarak katılmaya motive ettiği açık olmaya devam ediyor.”


Ayrıca okuyun
 
Üst