Siyahi Kadınlar Saç Bakımında Dalgalar Yaratıyor

Bakec

New member
On yıldan fazla bir süredir Whitney White, a. k. a. @naptural85, YouTube’da kendisi gibi doğal, kıvırcık saçlı Siyah kadınlar için saç eğitimleri yayınladı. Kendi kendini doğal bir saç OG’si olarak tanımlayan 35 yaşındaki Bayan White, yıkama ve sürme sanatında (‘natüralistler’ için imza, kıvrımı tanımlayan görünüm), ananas (saç stillerini korumak için tepede saç toplamanın bir yolu) ustalaştı uyumak için) ve büküm (bükülmüş, kurutulmuş, sonra bükülmemiş bir saç modeli). Ayrıca izleyicilere optimum saç sağlığı ve büyümesi için besleyici şampuanlar, derin saç kremleri ve saç maskelerinin nasıl oluşturulacağını öğretti.

Sonunda iki milyondan fazla takipçisi onu kendi saç ürünlerini üretmeye teşvik etti. Şimdi, Melanin Haircare’in kurucu ortağı olarak, Siyah saçın ihtiyaçlarını karşılayan ürünler satan kadınlara ait Black şirketlerinin saflarına katılıyor.

Bayan White, “Ben siyah bir kadınım, bu yüzden ne istediğimizi biliyorum” dedi. “Bu bizim FUBU anımız gibi. ”

Küresel saç bakım endüstrisi, tahmini 77 dolar değerinde. 15 milyar doların 112 dolara ulaşması bekleniyor. Fortune Business Insights’a göre 2028 yılına kadar 97 milyar. Siyahların sahip olduğu saç bakım şirketleri büyüyor ve pazar paylarını 2 dolara çıkarıyor. Mintel’e göre 2021’de 5 milyar, iş zekasına sahip siyah, kadın saç bakımı meraklıları dalgaları yaratıyor.

Sektörün hatırı sayılır büyüklüğünü tanıyan Monique Rodriguez, yaratıcılığıyla, kendisine benzemeyen insanların egemen olduğu bir sektörde başarılı olabileceğini düşündü.


Mielle Organics’in kurucusu ve CEO’su 37 yaşındaki Bayan Rodriguez, “Bu güzellik endüstrisi bir milyar doların üzerinde dedim” dedi. “Buraya girip pastadan küçük bir parça alıp bana benzeyen kadınlara hizmet edebilmeliyim. ”

“Bağlanabilirlik ve eğitim eksikliği olduğunu gördüm ve ‘Yetersiz hizmet verilenlere hizmet edebilirsem, o zaman bu kategoride kazanabilirim’ dedim. ‘”

Bayan Rodriguez, 2014 yılında tam zamanlı hemşire olarak çalışırken Mielle Organics’i kurdu. O da ev yapımı saç ilaçları geliştirme ve bunları sosyal medyada tartışma tutkusunu bir işe dönüştürdü.

“Özellikle beyaz olmayan kadınlar için, başka bir renkli kadının hayallerinin peşinden koştuğunu görmek ilham verici – herhangi bir ünlü statüsüne sahip olmayan, neredeyse yoktan var olmuş ve Amerika’nın çoğunluğu gibi istikrarlı bir kariyere sahip bir kadın, ” dedi Bayan Rodriguez.

Hemşirelikten baş yöneticiliğe geçmek, Bayan Rodriguez için kolay bir geçiş değildi. Rehberliği yoktu ve parası kısıtlıydı.


“Hemşirelik maaş çeklerimi kullandım” dedi. “Her ödeme aldığımda, işim ile ilgili bir şeye para adadım. Çok fazla şüphe vardı, ama tezahür etme konusunda gerçekten büyüküm. ”

Bayan White gibi, Bayan Rodriguez de dokulu saçlarını nasıl şekillendirecekleri ve bakımlarını yapacakları konusunda rehberlik arayan kadınlarla bağlantı kurmanın önemli ve özgün olduğunu ve sonuç olarak bir marka oluşturmanın anahtarı olduğunu biliyordu.

“Doğal saç kolay değil” dedi. “Her kıvrılma deseni farklıdır. Burada düşük gözenekliliğiniz var. Orada yüksek gözeneklilik var. Saç tipinize göre hangi ürünleri kullanıyorsunuz? Bunun hakkında konuşan kimse yoktu. ”

“Bu doğal saç yolculuğundayım ve eğitim almak istiyorum” diye hissettim” dedi. “Ürünleri nasıl kullanacağımı bilmek istiyorum çünkü kullandığım her ürün saçlarımın kıvırcık olmasına neden oldu. Ama neyi yanlış yaptığımı anlamama yardım edecek kimse yoktu. ”

Artık sağlıklı, beline kadar uzanan saçlara sahip olan Bayan Rodriguez, yalnızca yüksek kaliteli malzemelerle harika ürünler üretebileceğini değil, aynı zamanda müşterileri en iyi sonuçları elde etmek için ürünleri nasıl kullanacakları konusunda eğitmeye de yardımcı olabileceğini düşündü.

Mielle Organics’in kurucusu ve CEO’su Monique Rodriguez, Brooklyn, N. Y. Kredi. . . The New York Times için Jackie Molloy

Doğal Olmak Çok Fazla Bakım Gerektirir

Birçok Siyah kadın, saç dokusunu değerlendirmek için oluşturulan sayısal bir sisteme atıfta bulunan, kıvrımlı Tip 4 saça sahiptir. Bu kompakt halkalar nedeniyle, saç tellerini yağlamak için amaçlanan kafa derisi üreten sebum, şafttan aşağı doğru hareket etmekte zorlanır, bu nedenle doğal yağlar telleri kaplayamaz ve nihayetinde nemlendiremez. Bu aşırı kuruluğa neden olur, bu nedenle birlikte yıkamalar, saç kremleri, tereyağı, yağlar ve kremler şeklinde nemin eklenmesi gerekir. Siyahların sahip olduğu birçok marka, bu özelliklerin özgünlüğüne hitap eden ürünler formüle etmiştir.


Yağ, özellikle Haiti kara hint yağı, Kreyol Essence’ın imza ürünüdür. Şirkete “Shark Tank” için bir yatırım anlaşması kazandıran ve Haiti’deki hint tohumu çiftçilerine iş sağlamasına izin veren şey buydu. Yerliler tohumları nesiller boyunca birçok amaç için kullandılar: saçlarını ve vücutlarını nemlendirmek, yaralanmalara şifalı bir merhem ve sindirim sağlığı için. Hint tohumları Karayipler’in çeşitli yerlerinde yetiştirilir, ancak Haiti’de geleneksel olarak elle kavrulur, öğütülür ve pişirilir, böylece rafine edilmemiş bir yağ üretilir.

Adını Haiti’nin baskın dili olan Kreyol Essence’in kurucularından 39 yaşındaki Yve-Car Momperousse, “Bu bizim kültürümüzden çok doğal bir şey ve Haiti’deki günlük hayatımızın bir parçası” dedi.

Kendi doğal saç yolculuğuna başladıktan ve ardından bir güzellik uzmanı tarafından bakire saçlarına zarar verdikten sonra, Bayan Momperousse, çeşitli besinler ve yağ asitleri açısından zengin, tanınmış bir yerel Haiti merhemi olan lwil maskriti tohumlarına döndü. Daha sonra, bu malzemeler etrafında bir iş kurabileceğini fark etti; bu, aynı zamanda, zaten hint bitkisi yetiştiren çiftçilerle (çoğu kadın olan) bağlantı kurarak kırsal Haiti topluluğunu da harekete geçirecekti.

Bayan Momperousse, “Bu onların yaptığı bir şey,” dedi. “Güzelce paketlenmiş bir şey görmek onlar için bir saygı noktası. Bu da özgüvenlerine yardımcı olur. ‘Bütün bunları kim satın alıyor ve son ürünle bizim kadar gurur duyuyorlar mı?’ diye soruyorlar.”

Kreyol Essence operasyonlarını ulusal çapta genişlettikten sonra, geçtiğimiz baharda QVC’deki ilk Haitili güzellik markası olarak tarihe geçti.


“Uzun süredir Haiti, Batı Yarımküre’deki en fakir ülke olma damgasıyla mücadele etmek zorunda kaldı” dedi. “Yani, ayrımcılıkla uğraşmak, Haiti’nin farklı bir yanını gösterebilmek, güzel ve insanların almak istediği bir şeyi gösterebilmek bizim için çok büyük bir şey. ”

Bayan Momperousse için, bir kadın, bir Batı Hintli kadın, bir Siyah Amerikalı kadın ve onun için en önemlisi, Haitili Amerikalı bir kadın olarak pek çok insan adına konuşmanın ek sorumluluğu da var.

“Birçok farklı grubu temsil ettiğimizi hissediyoruz ve onları hayal kırıklığına uğratmak istemiyoruz” dedi. “Size benzeyen veya benzer bir kültüre veya geçmişe sahip birini gördüğünüzde ve onların bir şeyler yaptığını gördüğünüzde olanlar inanılmaz. ‘Devam edin, çok gururluyuz’ diyorlar. Bizi temsil ediyorsun. ‘ Bu en büyük iltifat ve en gurur duyduğum şey. ”

Miami’deki Kreyol Essence kurucusu ve CEO’su Yve-Car Momperousse. Kredi. . . The New York Times için Saul Martinez

‘Gücümüzü Geri Alıyoruz’

Güçlü bir kadın girişimciliği örneği sunmak, TGIN’in kurucusu ve CEO’su Chris-Tia Donaldson için eşit derecede önemliydi: Tanrıya Şükür Doğaldır.

Bu makale için röportaj yaptıktan sonra Kasım ayında meme kanserinden ölen Bayan Donaldson, “Bu yeni nesil Siyah kadınlara kurumsal Amerika dışında kendilerini sürdürmeleri için ilham veriyorsunuz” dedi. “Bütün bu yetenek, uzun bir süre boyunca boşa gidecekti çünkü terfiler için geçilecektik. Liderlik ve üst düzey yönetim için ve şirketlerin başı olarak görmezden gelinirdik. Bu hareket bize gerçekten gücümüzü geri alma fırsatı verdi. ”


Harvard eğitimli bir avukat olan Donaldson, markasını ilk kitabını yazdıktan sonra geliştirdi: “Tanrıya Şükür Doğalım. ” Yaklaşık 20 yıl önce saçlarını gevşetmeyi bırakıp kıvrımlarını ve buklelerini kucaklamayı öğrendikten sonra bir “aha” anı yaşadı.

“Tanrıya şükür, doğalım” gibiydi” dedi. “Tanrıya şükür, yüzebiliyorum, kuaförde oturmam, yağmurda yürüyebilirim. Bunların hepsini yapabilirim. ”

Bayan Donaldson, hiçbir zaman girişimci olmak için yola çıkmadığını söyledi, ancak genç, beyaz erkeklerin öncülüğünde yenilikçi ürünler yaratan teknoloji girişimlerini gördü ve kendisinin de yapabileceğini düşündü.

Bayan Rodriguez gibi, Bayan Donaldson da şirkete tam zamanlı olarak günlük işinde çalışırken başladı. Ailesi için bir saç bakım hattına başlamak, şirket avukatı olmanın prestijinden yoksundu, ancak o sırada endüstri desteğinin olmamasından dolayı hüsrana uğramıştı.

“Korkuyorsun çünkü bu şirketi büyütüyorsun ve bunun için bir planın yok” dedi. “Carol’un Kızı vardı, Miss Jessie’nin kızı vardı, ama her zaman ‘Nasıl bu kadar büyürüm?’ gibi hissedersiniz.”

Siyah Saç Politikası

Bugün, doğal Siyah saç giymek bir gurur ifadesi, dayatılan bir güzellik standardının reddi ve kararlı bir Siyah kimliğinin ilanıdır. Saç stiline ve dokusuna dayalı ayrımcılığı yasaklayan ve şimdi 14 eyalet tarafından kabul edilen 2019 Kraliyet Yasası’nın geçişi ile daha da cesaretlendirilen Siyah kadınlar, artık saçlarını istedikleri şekilde giyme konusunda kültürel ve yasal haklara sahipler. seçiyor.


Uzun bir süre boyunca, Afro-Amerikan topluluklarındaki birçok insan, ana akım saç bakım şirketlerinin kaliteli müşteri hizmetlerinden yoksun olduğuna ve Siyah müşterilerini hafife aldığına inanıyordu. Sonuç olarak, Siyahların sahip olduğu şirketler, belirli bir düzeyde özgünlük ve etkinlik bekleyen tüketicileri tarafından daha yüksek bir standarda tabi tutulur.

Bayan White, “Şirketlerin bizi gerçekten umursamamasına çok alışkınız,” dedi. “Her şeyi kabul edeceğimizi sanıyorlar. İnsanlar güzellik bakımımıza çok para harcayacağımızı biliyorlar. Melanin Haircare ile topluma yalpalamayan, neye ihtiyacı olduğunu bilen ve uygun fiyata sunan kaliteli bir marka vermek istedik. ”

Siyahların sahip olduğu birçok saç bakım şirketi, Siyah kadınlara yardım etme misyonuyla yola çıktığından, hayırseverlik genellikle misyonlarının bir parçasıdır. Haiti’deki yıkıcı depremden sonra Kreyol Essence, etkilenen bölgedeki iki hastaneye fon bağışladı ve ağın izleyicilerini bilinçlendirmek için bir QVC yayını kullandı.

Mielle’nin More Than a Strand girişimi, kadın girişimcilerin girişimlerini hayata geçirmeleri için finansman ve kaynaklara yardımcı oluyor. Şirket, Rutgers Üniversitesi ve Newark İş Merkezi ile olan ortaklığının bir parçası olarak Küresel Sertifika Programı aracılığıyla, kısa süre önce, hevesli kadın işletme sahiplerine 60 hibe tahsis etti.

Mielle’nin küresel elçileri, aktris Keshia Knight Pulliam ve rapçi Megan Thee Stallion, şirketin iş eğitimi gündemini ilerletmeye yardımcı oluyor. Hayırseverliğe olan bu bağlılık, Berkshire Partners’ın şirkete yatırım yapmasına yardımcı oldu.

Siyah kadın girişimciliğinin öğrenme eğrisinin bir kısmı, kadınların geleneksel olarak erkeklerin egemen olduğu alanlarda başarılı olabileceğini göstererek örnek teşkil ediyor. Bayan Momperousse, Haiti’de, liderliğinden rahatsız olan ve başlangıçta kendisi yerine erkek meslektaşlarıyla doğrudan konuşan erkek çiftçilerle müzakere etmek için sık sık kırsal bölgelere seyahat ediyor.

Ona, “Kızıma benziyorsun. ” Cevap verdiği: “Kızına söyle, o da yapabilir. ”
 
Üst