Waze Sürüş Şeklimizi Nasıl Değiştirdi?

Bakec

New member
Torpido gözünüzün Vermont ve Arizona haritalarıyla dolu olduğu ve bir yere varmak için yolu bilmeniz gereken Waze öncesi günlere geri dönün. Şimdi tek yapmanız gereken hedef adresi girmek ve bir robot gibi adım adım talimatları takip etmek. Arka yollar hakkında zor kazanılan bilgiler değersiz hale getirildi, çünkü Waze herhangi bir anda size en iyi rotayı vermek için gerçek zamanlı trafik verilerini kullanıyor. Waze bizi aptallaştırdı ama mutlu etti.

Geçen hafta Waze’in üç kurucusundan biri olan Uri Levine, navigasyon uygulamasının nasıl bir araya geldiğini anlatan ve şu konularda tavsiyeler veren “Fall in Love With the Sorun, Not the Solution: A Handbook for Entrepreneurs” adlı bir kitap yayınladı. girişimci nasıl olunur. Muhtemelen Waze hakkında alabileceğiniz en iyi içeriden bilgi, çünkü diğer kurucular Ehud Shabtai ve Amir Shinar röportaj vermiyor. (Diye sordum.)

Bir dizi Zoom röportajında ve e-posta alışverişinde Levine’in bana Waze hakkında söylediklerini anlatacağım, ancak en büyük çıkarımla başlayacağım: Girişimci olmak, Waze ile araba kullanmak gibi bir şey değil. Adım adım talimatlar yoktur. Gitmek istediğiniz yere varacağınıza dair bir kesinlik yok. Aslında, muhtemelen yapmayacaksın.

Başka bir çıkarım: Harika bir fikre sahip olmak, girişimcilik başarısı için gerekli ancak yeterli bir koşul değildir. Levine bana “Fikrin önemi yolculuğun yaklaşık yüzde 1 ila yüzde 5’i kadardır” diye yazdı. “Gerisi başarısızlıklarla dolu uzun bir inişli çıkışlı yolculuk – uzun bir süre boyunca sıkı çalışma.”


Levine’den bir girişimcinin neden çözüme değil de soruna aşık olması gerektiğini açıklamasını istedim. Sorun, yenmeye çalıştığınız düşman değil mi? Neden seviyorsun? Ona göre sorunu sevmek, bu ihtiyaçlara hizmet etmek için en son, belki de pek iyi olmayan fikrinize aşırı derecede bağlı kalmak yerine müşterilerin ihtiyaçlarına – soruna – odaklanmak anlamına gelir. “2007’ye geri dönersek — bir AI, kitle kaynaklı navigasyon sistemi inşa ettiğimi söylersem, gerçekten deva sayılmazsınız. Size trafik sıkışıklığından kaçınmanıza yardım edeceğimi söylersem, devayı yaparsınız” dedi.

Levine’nin kitabına önsöz yazan Apple Inc.’in kurucularından Steve Wozniak bunu şöyle ifade ediyor: “Soruna aşık olmak, başarının anahtarı olarak kendi fikir ve yaratımlarınıza bile değil, son kullanıcıya değer vermek demektir.” Ben buna her zaman inandım” dedi.

Şimdi size Waze’in başlangıç hikayesini Levine’nin bakış açısından anlatacağım. 2006’daki Yahudi bayramı Roş Aşana’da Levine ve bazı arkadaşları, İsrail’in Lübnan sınırındaki küçük bir köy olan Metula’da toplandılar. Levine eve en son giden kişiydi, bu yüzden hangisinin daha hızlı olacağını anlamak için farklı rotalardan geçen arkadaşlarını aradı. Bingo! “Daha sonra Waze’in özü haline gelen şey bu,” diye yazdı.

Yine de bu fikir yeterli değildi. Bir haritaya ihtiyacı vardı. Haritası olan ve reddedilen bir mobil navigasyon şirketine yaklaştı. Levine’e göre CEO, “Kimse trafik bilgilerini umursamıyor” dedi.

2007’de bir meslektaşı, Levine’i, sıradan bir adla FreeMap Israel adlı ücretsiz bir İsrail haritası inşa etmekte olan Shabtai ve Shinar ile tanıştırdı. Harita, gönüllüler GPS cihazlarıyla dolaşırken ve gittikleri gibi yollar eklerken kitle kaynak kullanımı yoluyla yapıldı. Mükemmel değildi – insanlar kişisel dijital asistanlarla ilgili verileri toplamak ve eve döndüklerinde bilgisayarlarına yüklemek zorundaydı – ama fiyat haklıydı. Ve yerleşik GPS özelliğine sahip akıllı telefonlar yeni yeni yeni yeni gelişmeye başlıyordu. Levine, “O zamanlar bilmediğimiz şey, Apple’ın 2008’de App Store’u başlattığında iş dünyasında devrim yaratacağıydı” diye yazdı. “Bu da Waze’e en büyük gücünü verecektir.”


2009’da Waze, İsrail’deki müşterilere gerçek zamanlı trafik verisine dayalı bir navigasyon uygulaması olarak hizmet vermeye başladı. Levine, yönetim, işe alma ve sermaye artırmadan sorumlu icra kurulu başkanıydı. Shabtai baş teknoloji sorumlusuydu ve Shinar araştırma ve geliştirmeden sorumlu başkan yardımcısıydı.

En başından beri, Waze ağ etkilerinden faydalandı. Ne kadar çok insan kullanırsa, o kadar iyi olur, bu da daha fazla insanı katılmaya teşvik eder. Bazı meraklılar, insanların Wikipedia sayfalarını düzenlemelerine benzer şekilde, bilgisayar aracılığıyla yollar ekler veya düzenler. Geçen ay Avustralya’dan, “makul derecelendirilmiş çakıldan, derin su birikintileri ve ortasında neredeyse kaputumuzun üzerinde çim bulunan, zar zor gezilebilen uzun bir çiftlik yolunun uzun bir bölümüne” kötüleşen bir yol hakkında bir giriş buldum. “Lütfen bu bölümü yol bulma algoritmasından indirgemek için olası herhangi bir yolu düşünün.”

Waze topluluğuna yardım etmenin harita düzenlemeden daha az zaman alan bir yolu, yol kenarındaki tehlikeleri ve benzerlerini bildirmektir. Ancak ikisini de yapmayanlar bile Waze’e katkıda bulunur çünkü sistem, rotaları üzerindeki trafiğin ne kadar hızlı veya yavaş olduğunu anonimleştirilmiş GPS verilerinden öğrenir.

Yine de bunların hiçbiri, önce kritik bir kitleye ulaşmadan olmaz. İsrail’de başarılı olduktan sonra Waze, 2009’un sonlarından itibaren uygulamayı dünya çapında açtı. Levine, gazetede “Dört ülke dışında: Yeterince iyi değildi – gerçekten berbattı -” diye yazdı. kitap. Ekvador’da güçlü bir yerel ortak vardı; Levine, diğer üç ülkede neden bu kadar uzun süre kalmadığını söyledi. Kitapta “Başka her yerde” diye yazdı, “insanlar uygulamayı indirir, dener ve pes ederdi.”

Asgarî uygulanabilir ürün kavramı üzerinde teknolojide uzun süredir devam eden bir tartışma var. Mühendisler, yeterince ilginçse oldukça kötü bir ürünle uğraşmaya isteklidir, ancak genel halk daha az hoşgörülüdür. Standartların altında olan bir şeyi piyasaya sürerseniz müşterileri sonsuza dek uzaklaştırabilirsiniz, bir argümana göre.

Levine buna inanmıyor. “Müşterinizi kaybetme riskiniz sıfır çünkü hiç müşteriniz yok. Neyi kaybedeceksin?” O sordu. O ve ortakları Amerika Birleşik Devletleri’nde başlamak için birkaç kez denediler. “Her yineleme işe yarayacağı inancıyla başlatıldı” dedi. Takım her başarısızlıktan ders çıkardı. “Start-up’ları başarılı kılan azim ve cesarettir” dedi.

Waze’in Amerika Birleşik Devletleri’ndeki serveti, Los Angeles’ın batı yakasındaki Interstate 405’in bir bölümü, genişletme projesi nedeniyle Temmuz 2011’de bir hafta sonu kapatıldığında Carmageddon’dan destek aldı. ABC7 Eyewitness News, uygulamayı tanıtmak ve izleyicileri trafik sıkışıklıkları konusunda güncellemek için Waze ile işbirliği yaptı.


2013 yılında Google Waze’i satın aldı (kitaba göre nakit olarak 1,15 milyar dolar), hepsi hisse sahibi olan kurucu ortaklar ve çalışanlar için bir kaç ödeme sağladı. FreeMap İsrail’in inşasına yardım eden birkaç gönüllü yine de hoşnutsuzdu. Roey Gorodish adlı bir muhasebeci, İsrail Yüksek Mahkemesine kadar uzanan bir toplu dava açtı. Mahkeme, davanın “ilginç soruları gündeme getirdiğini” söylese de, toplu davaların fikri mülkiyet davaları için uygun olmadığı gerekçesiyle onu reddetti.

Waze sözcüsü Caroline Bourdeau’ya göre, bugün Waze’in dünya çapında aylık 151 milyon aktif kullanıcısı ve her ay aktif 100.000 gönüllü topluluk üyesi var. (Arkadaşların ve ailenin davranışlarına dayanarak daha yüksek tahmin ederdim.)

Levine’e günlük işe gidip gelirken Waze kullanıp kullanmadığını sordum. “Yapmıyorum,” dedi. “Çoğu zaman bisiklete biniyorum çünkü trafik sıkışıklığından nefret ediyorum. Hemen hemen her şeyin tetikleyicisi buydu. Ama arabaya her bindiğimde Waze kullanıyorum. Waze bana ne derse onu yapıyorum.”


Görünüm: Yelena Shulyatyeva, Carl Riccadonna ve Andrew Schneider

Yaklaşık 70 milyon Sosyal Güvenlik ve Ek Güvenlik Geliri alıcısı, bu yıl hükümetten çeklerinde yüzde 8,7 oranında yaşam maliyeti düzeltmesi alıyor. Bir Fransız bankası olan BNP Paribas Securities’den ekonomistler Yelena Shulyatyeva, Carl Riccadonna ve Andrew Schneider, büyük gelir artışı, yavaşlayan ücret artışını dengeleyerek ABD ekonomisine yardımcı olacak, ancak “ekonominin bu yıl içinde resesyona girmesini engellemeyecek” diyor. , Perşembe günü bir müşteri notunda yazdı.


Günün Sözü

“İnsan kalpleri ve zihinleri birleştiğinde, çok şey olur. Ağ oluşturmaya zaman ve para yatırmanın israf olduğunu asla düşünmeyin.”

— Afrika Birliği Komisyonu başkan yardımcısı Monique Nsanzabaganwa, Güney Afrika Stellenbosch Üniversitesi ile yaptığı röportajda (2019)


Geri bildiriminiz var mı? not gönder [email protected] .
 
Üst