Sıkıntılardan Bıkmış Küçük İşletmeler Kendi Tedarik Zincirlerini İnşa Ediyor

Bakec

New member
Uyanamadığın bir kabustan daha stresli ne olabilir? Ken Rosenblood için, gemileri izliyor, radardaki küçük noktalar, denizde sıkışmış, şirketinizin can damarını sağlayamıyor. Salgının ilk günlerini böyle hatırlıyor.

Şirketi obVus Solutions, ergonomik ofis ekipmanları üretiyor ve dizüstü bilgisayar standları, evden çalışmak için araçlara olan talep arttıkça gemilerde sıkıştı. Çin’deki üreticilerinden daha fazlasını alamayınca gelirinin düştüğünü gördü ve ana satış kanalı Amazon, şirketini aramalarda sıralamayı bıraktı.

Bay Rosenblood, “Ürününüz biterse, onların algoritmasında istenmeyen kişi olursunuz,” dedi. “Yani işimiz mahvoldu. Tamamen baştan başlamamız gerekiyordu.”

Böylece Bay Rosenblood, obVus’un üretim ve tedarik zincirini ABD’ye geri getirmeye karar verdi, bu süreç, yeniden bağlama adı verilen bir süreçti. Victor, NY’de 18.000 metrekarelik eski bir mobilya mağazasını satın aldı ve fabrikaya dönüştürmek için 4 milyon dolar harcadı. Ürünler geçen ay hattan çıkmaya başladı.


Bay Rosenblood, “Burada tesisim ve mühendislerim var – ayarlamaları yapabiliriz ve işleri kontrol edebiliriz,” dedi. Bu bize hız kazandırıyor ve bu Çin’e göre çok büyük bir avantaj.”

Ayrıca ürünlerini Amerika Birleşik Devletleri’nde üretmenin aynı – daha az olmasa da – mal olacağına bahse giriyor. Ve dediği gibi: “Bir bahsi kaybetmekten nefret ederim.”

Salgın, şirketleri denizaşırı mal üretme ve nakliye maliyetini hesaba katmaya zorladı. ObVus, tüketici talebi göründüğünde onları temel bileşenlere erişimden ve boş raflardan mahrum bırakan küresel hırkalara çözüm olarak kısa süre önce yeni ABD fabrikalarını duyuran Ford Motor, First Solar, Intel ve Lego gibi çok uluslu muadillerini takip eden diğer küçük işletmelere katılıyor. doyumsuz.

Michigan State Üniversitesi’nin tedarik zinciri yönetimi bölümünde sektör danışmanı ve öğretim görevlisi olan Amy R. Broglin-Peterson, “Küresel tedarik zinciri aniden durursa ne olacağını hep merak etmişimdir” dedi. “Güneydoğu Asya’da merkezi bir konumda bulunan tedarikimizle yaptığımız dereceye kadar çalışmaya devam edemeyecek kadar zayıftık.”

Bu deneyim, çoğu büyük firmalara göre öncelik alacak sipariş büyüklüğüne, sermayeye veya ilişkilere sahip olmadığı için kendilerini tedarik hattının gerisine itilmiş bulan küçük işletme sahipleri için zorlayıcı olmuştur. Ve yapabilseler bile, pandemi öncesi seviyelerden üç katına çıkan nakliye konteynırlarının maliyetleri genellikle engelleyiciydi.


Bayan Broglin-Peterson, “Maliyetlerin ve kötü hizmetin yükünü gerçekten onlara bıraktılar” dedi. “Ve bununla başa çıkmak için bir ton araçları yok.”

Tedarik zinciri baskıları yaz boyunca hafifledi, ancak New York Federal Rezerv Bankası’nın küresel tedarik zinciri baskı endeksi hala rekor seviyelere yakın ve yakın tarihli bir Goldman Sachs araştırması, gecikmelerin ve biriktirme işlerinin küçük işletme sahipleri için en önemli ekonomik endişe olmaya devam ettiğini gösterdi.

Görünürde gecikmelerin ve birikmelerin sonu olmadığı için, yerel tedarik zincirlerini sıfırdan inşa etmek daha çekici ve uygulanabilir hale geliyor. Küçük işletmeler, pazar taleplerine gerçek zamanlı olarak tepki verebilmeleri için müşterilerine yakınlığa öncelik veriyor ve “made in America” ürünlerinde yeniden ortaya çıkan bir gurura meylediyorlar.

Kâr amacı gütmeyen bir savunuculuk grubu olan Alliance for American Manufacturing’in başkanı Scott N. Paul, “On yıl önce benzer bir ilgi gördük ve bunun bir trendden çok bir damlama olduğunu söyledim” dedi. “Sanırım şimdi farklı. Bu bir sel değil, ancak bir damladan daha fazlası.”

Bununla birlikte, küçük işletmeler için işgücü mevcudiyeti ve maliyetler de dahil olmak üzere zorluklar devam etmektedir; kulaktan kulağa yayılan, düzensiz, şeffaf olmayan bir tedarikçi ve üretici sistemi; ve sermaye yeniliği, otomasyon ve bazen sadece bilgi eksikliği.

Bayan Broglin-Peterson, “Ne kadar az şirketin, hatta büyük şirketlerin, malzemelerinin nereden geldiğini gerçekten bildiğini vurgulayamam‌” dedi. “Tedarik zincirinizi anlamalısınız. Hammaddelerinizi, bileşenlerinizi anlamalısınız. Onları yerel olarak bile alabilir misin?”


Bay Rosenblood, obVus’un Amerika Birleşik Devletleri’nde alüminyum, somun ve cıvata ve hatta vasıflı işgücü gibi yerel malzemelerle ürünler yapıp yapamayacağını araştırmak için beş ay harcadı.


obVus Solutions’ın baş teknoloji sorumlusu David Natarelli, eşi Shiela ile birlikte şirketin Victor, NY’deki fabrikasında dizüstü bilgisayar sehpalarının bileşenlerini bitirmek için çalıştı. Kredi… New York Times için Brendan Bannon
ObVus, yerli tedarik zinciri kullanarak ergonomik ofis ekipmanları üretmektedir. Kredi… New York Times için Brendan Bannon

Cevabın evet olduğuna karar verdi – biraz yenilikle. Yurtiçinde yeterli alüminyum sağlayamadığı için geri dönüştürülmüş alüminyuma geçti ve tedarikçilerin talep ettiği maliyetin onda biri ile kendi bünyesinde somun ve cıvata üretmeyi seçti. İşgücü maliyetlerini düşük tutmak için kritik öneme sahip bilgisayar kontrollü yönlendiriciler, torna tezgahları, kesiciler ve değirmenciler Çin’den ithal edilecek ve şirket, bunları çalıştırmak için yılda en az 52.000 $ ödeyerek yaklaşık 25 makinist kiralayıp eğitecekti.

Bay Rosenblood, katlanabilir bir klavye ve akıllı saat yapmayı planlıyor ve hala uygun fiyatlı bileşenler bulmak için Çin’e dönmesi gerekip gerekmediğini araştırıyor.

Ancak, federal hükümetin ABD üretiminin büyümesini ve yeniden demirlemeyi teşvik etmek için yaptığı son politika hareketlerinden kaynaklanan yeni ortaya çıkan bir değişim olduğunu söyledi. Örneğin Enflasyon Azaltma Yasası, elektrikli araçlar için yerli pil üretimine yatırımı teşvik ediyor. Başkan Biden’ın Ağustos ayında tasarıyı imzalamasından günler sonra, Honda ve LG Energy, 2025’in sonuna kadar tamamlanacak 4.4 milyar dolarlık bir pil fabrikası duyurdu.

Bay Paul, “Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üretimin artırılmasını, yeniden desteklenmesini ve büyümesini teşvik eden bir ekonomi politikasına sahip olmak için çok daha fazla niyet var” dedi.

Bu Scott Colosimo için yeterince erken gelemez. Bu yerli pilleri elektrikli motosiklet start-up Land Energy’de kullanmayı umuyor.


2020’de şirketi kurduğunda hedefi, her şeyin Cleveland’daki 65.000 metrekarelik deposundan inşa edildiği, monte edildiği ve sevk edildiği bir yerel tedarik zinciriydi. Aynı hayali 2009’da bir benzinli motosiklet şirketi kurduğunda da görmüştü ama bu mümkün değildi. Bugün, bunu gerçeğe dönüştürmeye daha yakın: Bay Colosimo’nun 15 çalışanı, piller ve burada bulamadığı bazı yüksek hacimli, düşük maliyetli parçalar dışında neredeyse her şeyi sahada üretiyor ve monte ediyor.

“Fikri mülkiyeti yüksek eşyalara bakıyoruz” dedi. “Eğer bir süreç icat edebilirsek veya geliştirme süresini kısaltabilirsek ya da bunu kendimiz yaparak maliyetleri düşürebilirsek, bunu şirkete kazandırıyoruz.”

Ancak bu yeni süreçler sermaye gerektiriyor ve kaynak yaratmak Bay Colosimo’nun birincil görevi. Bu kaçınma, küçük işletme sahipleri için, özellikle de artık Amerika Birleşik Devletleri’nde olmayan üretim yeteneklerini geliştirmek isteyenler için yaygındır. Ama beklenmedik bir avantajı var.

Bay Paul, “Çoğu küçük işletme aileye ait veya özel sektöre ait, bu nedenle gelecek için yatırım yapmak yerine gelecek çeyrek hakkında endişe duyan hissedarlara veya özel sermayeye cevap vermiyorlar” dedi.

Uzun vadeli taahhüt, Robert Yturri’yi 2019’da Amerika Birleşik Devletleri’nde teknik av teçhizatı yapmak için bir şirket kurmakla ilgilenen Andy Techmanski ile tanıştığında ilk vuran şeydi. Yaşam boyu bir avcı olan Bay Techmanski, mağaza raflarında neyin eksik olduğunu tam olarak biliyordu, ancak üretimde gezinmek için bir tedarik zinciri uzmanına ihtiyacı vardı.

Yerel bir tedarik zinciri oluşturmak, Forloh’un bir ürün beklenmedik bir şekilde popüler hale gelmesi durumunda daha küçük üretimler yapmasını ve hızlı sipariş vermesini sağladı. Kredi… New York Times için Mark Abramson
Forloh’un baş ürün sorumlusu, merkez Robert Yturri, Tough Stitch/Drift Dry’ın kurucusu Martin Garcia ile tasarımları tartıştı. Kredi… New York Times için Mark Abramson

Bay Yturri onu uyardı: “Yapmak istediğimiz türden bir ürünü Amerika Birleşik Devletleri’nde inşa etmek son derece zor, neredeyse imkansız gibi. Para alacak ve zaman alacak.”

Bay Techmanski’nin sermaye güvencesi ile Bay Yturri, yeni şirket Forloh’un baş ürün sorumlusu olmayı kabul etti. Kariyerinde birlikte çalıştığı her üreticiyi aradı ve pazardaki en yumuşak, en sessiz, en dayanıklı, nefes alabilen av teçhizatını üretebilecek tedarikçiler arayan North Face gibi dış mekan markalarına rehberlik etti.

Ancak çoğu ihtiyaç duyduğu şeyi yapamadı, bu yüzden Bay Yturri yaratıcı oldu. Otomobil üreticileri tarafından kullanılan, dizlikler ve dirsek aşınması için mükemmel olan yazdırılabilir sentetik bir deri buldu. Su geçirmez membranlar yapmak için ticari bir HVAC şirketine başvurdu. Ve üç katlı bir kumaş tedarikçisi bulamayınca, fabrikadan ham kumaş – artı astar kumaşı ve diğer malzemeleri sipariş etti ve sadece Forloh için üç katlı kumaş yapacak bir fabrika buldu.

Bay Yturri, “ABD’deki bu üretim engelini aşmak için ‘hayır deme’ tavrına sahip olmalısınız” dedi.

Bay Yturri, yerel tedarik zincirini kurmanın pahalı olduğunu ancak esneklik açısından buna değdiğini söyledi. Tedarikçilerine ve müşterilerine yakın olmak, bir fikir için bir prototip oluşturmalarına, test etmelerine ve altı hafta gibi kısa bir sürede piyasaya sürmelerine olanak tanır. Bay Yturri yurtdışına gitmek zorunda olsaydı, iki ila üç yıl sürebilirdi.

Ayrıca, açık denizde giyim üreten şirketler, bir yıl önce sipariş ettikleri her şeyle sıkışıp kalıyor, dedi, ancak Forloh, beklenmedik bir şekilde popüler olan bir şey olursa daha küçük çalışmalar yapabilir ve hızlı sipariş verebilir.

Bay Yturri, “Piyasa ihtiyaçlarına hızlı tepki verebilmemiz gerekiyor” dedi.
 
Üst